Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Gminy Sławoborze

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Urząd Gminy Sławoborze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: https://bip.slawoborze.pl

 



Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-01-22

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-15

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-15

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Justyna Włodarczyk

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Marek Nikipierowicz

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej:

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 94 364 74 62

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej witryny BIP lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie podmiotu którego żądanie dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż wciągu 7 dni. 

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd Gminy Sławoborze niezwłocznie poinformuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy Urząd Gminy odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wyżej procedury można także złożyć wniosek do :

Rzecznika Praw Obywatelskich.
Witryna Internetowa Rzecznika
https://www.rpo.gov.pl/
Kontakt bezpośredni
biurorzecznika@brpo.gov.pl
800-676-676
Formularz kontaktowy (najszybsza forma)
https://www.rpo.gov.pl/wniosek/index.php?jezyk=0&poz;=1
Kontakt w języku migowym
http://www.rpo.gov.pl/pl/content/zloz-wniosek-0
Wzór pisma tradycyjnego do wysłania pocztą
http://www.rpo.gov.pl/pl/content/szablon-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich



Dostępność architektoniczna:

Budynek Urzędu Gminy  mieści się przy ul. Kolejowej 8, w miejscowości Sławoborze.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Do pomieszczeń na piętrze prowadzą wyłącznie schody. W budynku nie ma windy i platformy przyschodowej. W przypadku interesanta z niepełnosprawnością ruchową pracownik merytoryczny obsługuje go w przystosowanym pomieszczeniu na parterze. 

W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. 

Przed budynkiem po lewej stronie wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W przypadku braku miejsca istnieje możliwość zaparkowania przed wejściem do budynku.

Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

 W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. 

 

DOSTĘP ALTERNATYWNY

Z uwagi na przeszkody techniczne uniemożliwiające dostanie się do niektórych pomieszczeń na piętrze, zapewniamy dostęp alternatywny poprzez obsługę w biurze przeznaczonym do obsługi osób z niepełnosprawnościami.  Pomieszczenie znajduje się na parterze za schodami po lewej stronie.

Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego po wcześniejszym zgłoszeniu drogą e-mail takiej potrzeby.  

Jeżeli nie możesz skorzystać z usług urzędu z powodu braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej wypełnij  „WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI”

Wniosek o zapewnienie dostępności



Aplikacje mobilne:

Brak



Dodatkowe informacje:

DODATKOWE INFORMACJE ORAZ UŁATWIENIA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych
  • Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i przeglądarek. 
  • Dla osób słabo widzących przeznaczona została wersja tekstowa o zwiększonym kontraście. Możliwa jest także zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
  • Możliwość włączenia żółto-czarnej wersji witryny, zgodnie z zaleceniami sympozjum na temat modyfikacji tekstów internetowych dla ułatwienia czytelności.
  • Możliwość włączenia
  • Po witrynie BIP poruszać się można za pomocą klawiatury:
    • Klawisz „TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. 
    • Kombinacja klawiszy „Shift + TAB” cofnie fokus na poprzedni element nawigacji.
    • Naciskając ENTER nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika.
    • Używając strzałek „góra” i „dół”  można przewijać stronę.

 

Dodatkowe

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wniosek o zapewnienie dostępności

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego za rok 2020

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego za rok 2021

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego za rok 2022